دکوراسیون اتاق خواب

نکات مهم در طراحی اتاق خواب


نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟ سبکهای دکوراسیون اتاق خواب کدام است؟ کمدهای اتاق خواب چه ویژگی هایی دارند؟ در این مقاله نکات مهم در انتخاب دکوراسیون اتاق خواب را ببرسی خواهیم نمود. مجموعه مهندسی طرحان مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های صنعت دکوراسیون داخلی ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

انتخاب دکوراسیون اتاق خواب به سن و جنسیت و تعداد تختهای داخل اتاق و اندازه اتاق و میزان بودجه وابسته است. همچنین نوع کاربرد اتاق خواب و سلیقه افرادی که از آن استفاده می نمایند در انتخاب دکوراسیون نقش بسیار کلیدی دارند.

طراحی اتاق خواب بر اساس کاربرد

برای اتاقهای سنین نوجوانی معمولا در اتاق خوابها علاوه بر تخت و کمد ، میز مطالعه قرار دارد که از به عنوان میز تحریر و یا میز کامپیوتر  استفاده می شود. محل قرار گیری تخت و میزمطالعه نسبت به پنجره و درب ورودی از اهمیت بالای برخوردار است تا موجب آرامش و تمرکز در زمان مطالعه گردد.

برای اتاقهای خواب خانمها حتما میز و آینه بهمراه کشوها که به اصطلاح به آن میز آرایش گفته می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته استفاده از آینه نیازمند نورپردازی مطلوب است تا استفاده از آینه را مطلوب تر نماید.

محل قرار گیری کلید و پریز های برق امروزه اهمیت فراوانی پیدا کرده است . همچنانکه موبایل به یک ابزار کاری تبدیل شده است ، داشتن پریزهای برق نزدیک تخت خواب بسیار مهم شده است.

سبک های طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

در سالیان اخیر سبکهای طراحی بسیار متفاوتی به وسیله هنرمندان ابداع شدند که برخی وابسته به کشور خاص هستند مانند سبک اتاق خواب انگلیسی و فرانسوی و برخی نیز وابسته به یک دورانی از تاریخ هستند مانند سبک بوهو که متلق به سال 1970 می باشد. انتخاب سبک دکوراسیون و طراحی اتاق خواب کاملا سلیقه ای است . اما مهمترین انواع سبکهای اتاق خواب که در ایران رواج دارند عبارتند از :

  • اتاق خواب کلاسیک
  • اتاق خواب مینیمال
  • اتاق خواب مدرن
  • اتاق خواب مدیترانه ای

انتخاب کمد برای اتاق خواب

کمد لباس و کمد های اکسسوری در اتاق خواب استفاده می شوند. کمدهای اتاق خواب به صورت قدی و عمیق هستند و در قسمت پایین کمدهای لباس کشو و طبقه برای قرار دادن کفش و کیف و در قسمت میانی جای لباس و  بالای لباسها نیز فضایی برای قرار دادن وسایلی که کمتر از آنها استفاده می شود ، تعبیه می گردد.

انواع کمد برای اتاق خواب

  1. کمد دیواری اتاق خواب ریلی
  2. کمد دیواری اتاق خواب آینه ای
  3. کمددیواری اتاق خواب لولایی
  4. طراحی اتاق خواب به سبک امروز

اتاق خوابهای امروزه محلی برای تفریح و سرگرمی شده است و بسیار افراد قسمتی از اوقات فراقت خود را در آن می گذرانند. یخچال و تلویزیون ال سی دی و نیم ست مبلمان در اتاق خواب های بزرگ بسیار رایج شده است.

انتخاب رنگ و نورپردازی مناسب برای اتاق خواب

رنگهای روشن باعث و آرامش بخش برای اتاق خواب های کوچک بسیار توصیه می گردد. میزان نورپردازی هر چند بسیار سلیقه ای است اما میز آرایش نیاز به نور بیشتر و سایر قسمتهای اتاق به نور کمتری نیاز دارند. برای روشنایی میز تحریر نیز می توان از چراغ مطالعه متناسب با دکوراسیون داخل اتاق استفاده نمود.

انتخاب دکوراسیون اتاق خواب

برای انتخاب نوع و سبک دکوراسیون اتاق خواب خود می توانید با مشاوران مجموعه مهندسی طرحان تماس حاصل نمایید. مشاوره و بازدید از محل و ارائه تصویر سه بعدی از دکوراسیون طبق سلیقه شما ، کاملا رایگان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *